torsdag 30. april 2015

Hva gjør man, når man har to barnebursdager på samme dag og de ikke vil feire sammen?

Med tvillinger har man en spesiell utfordring når det kommer til bursdager.

Siden de jo har bursdag samme dag, og ingen av dem har lyst til å feire senere enn den andre, men heller ikke vil feire sammen, er det en liten nøtt å knekke!

Løsningen vår har vært å feire barnebursdagene samme dag, men på to ulike steder, og voksenbursdag sammen. I går hadde jeg derfor ansvaret for Celinas bursdag og Vegar for Alexanders. (Må innrømme jeg var litt glad for å slippe støyende Megazone bursdag ;-), men jeg fikk i hvert fall bakt kake. Og det holdt på å gå galt!

Han ønsket seg en Clash of Clans kake (Det er bakdelen med å ha vært med på Kakekrigen at man kan ikke lenger slippe unna med en enkel kjøpekake. "Mamma, alle kompisene mine er så spente på hvilken kake du lager" - Hjelp, denne gjengen er verre å skuffe enn dommerne på Kakekrigen Hi, hi.

Så Clash of Clans kake skulle det bli. Jeg bestilte bilde på Etsy, og litt figurer på Ebay, så da var det ikke så mye som skulle til. Men for å få plass til bildet måtte jeg lage to mindre langpanner og dobbelt porsjon med sukkerbrød. Jeg er jo optimist, og eggedosisen så ikke så veldig stor ut til å begynne med, men etter jeg har begynt å bruke Lars Lians oppskrift på sukkerbrød blir eggedosisen helt enorm. Se bare her hvordan det gikk? Det var så vidt at ikke hele benken ble full av eggedosis:

Men kake ble det! Nå er jo ikke jeg kjent for å lage de fineste pyntekakene (er nok best på smak), så jeg bør sikkert ikke vise den på noen av kakeforumene jeg er medlem av, men dere skal få se den. Den var faktisk svært enkel å lage, så dette er noe alle kan få til.

 

Ja, jeg var nok også litt optimistisk med valg av bakebolle!



Her ser dere resultatet.



Celina hadde et stort ønske for bursdagen i år og det var ballongbursdag! (Hun hadde lyst til å gjøre noe som ingen hadde gjort før) Og hvorfor ikke? Jeg har forlengst innsett at jeg må gi opp drømmen om lekre, stylede, duse interiørblad-egnete bursdager! Så ballonger ble det! Egentlig et veldig bra tema, for det var bare å blåse opp en hel haug med ballonger! (Vi brukte elektrisk pumpe). I tillegg hadde vi litt helliumballonger som vi fikk kjøpt på Nille.







Vi rakk ikke å pynte cupcakesene før de kom, så de fikk lov til å pynte dem selv med bruspulver og strøssel. (Mye bedre enn at jeg hadde pyntet dem, det får jeg huske til neste gang!)



Det ble også ulike ballongleker, blant annet å skrive en hilsen som ble sendt opp med heliumballongene. Her var det mye som ble skrevet.



Noe av det lureste jentene fant på var å avslutte med å ta med alle ballongene ut på trampolinen og sprekke dem, da fikk vi ryddet samtidig som de hadde det veldig moro med å hoppe med dem.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...