tirsdag 13. januar 2015

Etter ti år har jeg endelig fått laget min første fotobok!

Produkttest/Reklame



Jeg ble kontaktet av SmartPhoto fordi de ønsket jeg skulle teste ut noen av produktene deres. De ba meg om å skrive et ærlig innlegg om hvordan jeg opplevde både bestilling og produktene deres. Det sa jeg ja til.

I dagens digitale samfunn er det lett å glemme bildene vi tar. Vi har dem på Facebook og telefonen, men vi printer dem ikke så ofte ut som før. Jeg er et godt eksempel selv. Jeg tar ganske mange bilder, men de blir liggende på pc'en.

Jeg har siden barna var et par år, hatt lyst til å lage en fotobok til dem (nå er de ti år!). Det er utrolig så fort årene går og hvert år når julen har nærmet seg, har jeg tenkt på å lage den. Men da har jeg hatt alt for mye å gjøre med andre ting, så det er aldri blitt noe av. Da jeg fikk henvendelsen fra SmartPhoto, bestemte jeg meg for å endelig gjøre noe med det.

Jeg må si at teknologien har blitt en god del enklere siden jeg prøvde meg på dette første gang. Det tok lang tid å gå igjennom alle bildene mine! Mer enn 10.000 bilder hadde jeg tatt. Men det var også veldig hyggelig. (En god grunn til ikke å gjøre dette rett før jul :). Men etter jeg hadde kommet igjennom alle bildene, var det faktisk veldig enkelt.

Man kan legge inn alle bildene på en gang, og be programmet om å fordele dem pent utover boka. Det gjør at det blir svært enkelt. Siden jeg jo har laget flere bøker selv, valgte jeg å ikke gjøre det fult så enkelt, og jeg satte opp alle sidene selv. Men det som er fint er at man kan velge layout for antall bilder, slik at det går veldig raskt likevel og det er enkelt å sette inn tekst. Jeg hadde litt tekniske problemer underveis, da SmartPhoto holdt på å bytte redigeringsprogram. Jeg fikk derfor også testet ut kundeservisen. Jeg ringte dem og fikk svar med en gang. Her var det en som kunne vise meg hva jeg måtte gjøre for å komme videre.

Jeg bestilte også litt andre produkter. En pute og en bamse som sønnen min ville gi til kjæresten hans i julegave og en bamse og en skolesekk til datteren min med bilde av hunden og katten vår. Gavene ble noen av de mest populære i år. Særlig fotoboken fikk frem tårene hos bestemor og bestefar. Og endelig har barna fått sin egen fotobok!

Produktene kom raskt og jeg var kjempefornøyd med kvaliteten.

Her ser dere en liten video!



 P.S. Det er svært viktig for meg, at du som leser kan stole på det jeg skriver. Jeg sier derfor kun ja til å skrive om produkter jeg selv virkelig liker og kan stå inne for. Og jeg skriver alltid så ærlig som mulig. Spør meg gjerne hvis det er noe du lurer på.


2 kommentarer:

  1. Hei
    Ja slike fotobøker har jeg laget i mange år, kjempekjekt. Lager en ny fotobok fra hver ferie vi har vært på. Så har jeg samlet bilder i fra hage og hus i løpet av et par år, veldig kjekt å se endringer/pynting/bordekking i løpet av et par år. Det samme gjør jeg av hytta. Og når ungene fikk hver sin bok med bilder over flere år av dem selv, ble de kjempeglad. Veldig kjekt å holde på med. Ha en fin dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Så utrolig flink du er! Er imponert! God ide å lage flere typer!

      Ha en kjempefin dag du også!

      Beste hilsen

      Franciska :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...