tirsdag 22. januar 2013

HER finner du de små koselige stedene i Oslo!


Fredag var jeg på inspirasjonstur til Oslo med to venninner. Målet var å besøke mange små koselige steder, både interiørbutikker og kafeer, og gjett om vi fant mye bra!!

Det vil jeg selvfølgelig dele med dere, her får dere derfor litt bilder og tips fra stedene vi besøkte. Beklager at kvaliteten på bildene ikke er den beste. Jeg hadde bare med Iphonen min :-)

Jeg startet turen med å spørre dere kjære lesere om tips, og takk for mange gode! :-) Jeg tok også en prat med Marianne fra Inspirasjonsguiden. Marianne hadde masse gode tips og vi fikk lagt opp en virkelig bra rute.

Grethe og Mariann utenfor Malou og Guttelus.

Vi startet på Lilleaker med å besøke Malou. Dette var en fantastisk start på dagen. Et helt utrolig koselig sted med masse atmosfære. Malou er tre i en. Her finner dere både en super koselig kafe med varm stemning, fyr i peisen og god mat og drikke. Rett ved siden av kafeen ligger en herlig liten barnebutikk Guttelus og ikke minst den helt spesielle låvebutikken i den gamle restaurerte låven. Dette er et sted man bare MÅ få med seg! 



Her er bilder fra Låvebutikken Malou:

Over veien for Malou ligger butikken Grønn. De er ikke på nett, men adressen er Lilleakerveien 31. De er også absolutt verdt et besøk. De har en virkelig bra delikatesseavdeling med massevis av godsaker. Med en gang vi kom inn i butikken ble vi tilbudt smaksprøver. Mmm, her var det mye godt. De har også kafe og interiørbutikk. Her ser dere litt bilder fra Grønn:



Vi tok lunsjen hos Kolonihagen på Frogner. Enda et utrolig koselig sted som oser atmosfære. Herlige rustikke mursteinsvegger, Fyr i peisen og kjempegod mat. Dette er en lunsj som vil bli husket.








Etter lunsjen gikk turen til Majorstua og Frogner. Vi var innom Home and Cottage, Kremmerhuset og H og M Home som ligger praktisk plassert bare få meter fra hverandre i Bogstadveien. Ekstra praktisk er det at man kan parkere rett utenfor, slik at evt. fristelser lett kan puttes i bilen. Her ser dere Home & Cottage.


Da var Bolivar i Vibesgate 11. neste stopp. Tøff og rustikk kafe med interiørbutikk i kjelleren. Elsker den røffe stilen med murvegger og betong. Og fyr i peisen og tente stearinlys overalt er et klart pluss:





Rett overfor Bolivar ligger Country Chic i Vibesgate 2. Herlig liten butikk med bra utvalg av både kjente og mindre kjente merker:




I Vibesgate ligger også Olivers og Co med lekre delikatesser og de beste olivenproduktene. Og ikke minst masse fristende smaksprøver:


Sist, men ikke minst var det tid for House of Oslo og funky og vakre Milla Boutique. Jeg blir alltid inspirert hos Milla og også denne gangen var det mye fint å hvile øynene på: 




House of Oslo med mer enn 20 interiørbutikker er et fint sted å avslutte en inspirasjonstur. Her kan man rusle rundt så lenge man har tid igjen. 

Hvis dere har lyst på mer Inspirasjon er Inspirasjonsguiden et godt tips. De har besøkt enda flere små koselige steder!

Tar svært gjerne imot tips til andre gode steder, for dette må vi selvfølgelig gjennta! :-)


8 kommentarer:

  1. Ja nå frister det virkelig med en Oslotur. Flott å få tips til en som er nokså ukjent i hovedstaden, selv om jeg bare bor en times togtur unna. Tusen takk.

    Benet

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at dere hadde så mange fine opplevelser og var fornøyde med mine tips!

    Klem fra Marianne

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kjempeglad for tipsene Marianne! :-) Tusen takk! :-) Klem F :-)

      Slett
  3. Tusen takk for flotte tips! Noen steder har jeg vært før, men noen var nye for meg. Det liker jeg! Elsker disse litt bortgjemte stedene, og når man kommer inn er det bare noen skatter :) Skal skrive disse opp til neste Oslo-tur :)
    Therese.

    SvarSlett
  4. Greetings, Dear Franciska!
    What a happy photo of you and your girlfriends! You all are beautiful!
    It was so interesting to have a peek inside some of your favourite places around Oslo.
    Thank you for the wonderful tour. It looks like a FUN time. :-)
    Hugs,
    Linda at Beautiful Ideas

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi Linda, love to see you here! Have a wonderful day! :-) Big hug Franciska :-)

      Slett
  5. Å, dette var supre tips !! Jeg er "aldri" i Oslo og har derfor så lite peiling på hvor de fine stedene er. Så dette skal jeg notere meg! Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette kan virkelig anbefales :-) Super koselig dag! Klem F :-)

      Slett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...