onsdag 10. oktober 2012

10 gode grunner til å glede seg over høsten!

Jeg er veldig glad i sommeren og det kan være litt trist når man ser at dagene blir kortere og kaldere, men høsten er også en helt fantastisk deilig tid!

Her er 10 gode grunner til å glede seg over høsten:

1. Alle de vakre høstfargene! 
Over alt forvandler naturen seg og nye flotte farger dukker opp hver eneste dag.

2. Den klare luften!
Jeg elsker å gå på tur når det er høst. Man slipper alle insektene i skogen og luften er glitrende klar.

3. Tid til innekos!
Ah, dette må være min viktigste grunn til å ønske høsten hjertelig velkommen! Frem med stearinlysene, sette seg godt til rette under et varmt pledd og kos med god samvittighet. Det er godt det!

4. Varm kakao
Det er ikke helt det samme å drikke varm kakao på en varm sommerdag. Men når vinden uler rundt hushjørnene og regen slår mot ruta, da er det deilig å kose seg med varm drikke.

5. Høstklær
Deilig å kunne pakke bort bikinien og finne frem koseplaggene. 

6. Man sover mye bedre
Det er deilig å kunne legge seg når det er mørkt og dynen kjennes igjen god og varm ut.

7. Høstkos med gode venner
Høsten er en perfekt tid til å invitere gode venner på middag. En skikkelig god suppe med hjemmelaget brød er perfekt høstmat.

8. Fyr i peisen
Utrolig deilig å komme hjem fra en god tur ute i naturen, fyre i peisen og kose seg inne foran peisen.

9. Familiekos inne
Jeg elsker å kose meg med barna inne, artig å lage ting sammen med dem, spille spill eller lese historier under et varmt pledd.

10. Forandring fryder
Vi er heldige som bor i et land med fire årstider. Når høsten kommer er det deilig å bytte ut sommerfargene med mer dempede høstfarger. Koselig å finne frem saueskinn, pledd og lyslykter. Her ser dere kjøkkenet mitt slik det ser ut akkurat nå, etter en mini høstmakeover. Det vil si det eneste jeg har gjort er å hente litt høstgreiner og mose og tenne masse stearinlys. Ja og så små skinnfeller på stolene.

Velkommen høst!





Ha, ha, glemte et punkt! Marshmallows! Barnas favorittaktivitet om dagen!


15 kommentarer:

  1. For en fin liste:-. veldig mye bra)

    SvarSlett
  2. Veldig enig, og for et nydelig kjøkken du har. Høstlig lunt og godt. Selv venter jeg på både spisebord og stoler som kommer om noen uker, og da skal spise plassen gjøres ferdig. Ja, i alle fall mer ferdig. Hvor er lampene dine fra?

    Et lite Sanselig innlegg blir det i dag, har bestilt boka di. Julemodus, litt tidlig ;)

    Ha en fin dag, Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lise

      Tusen takk for hyggelig kommentar :-) Lampene mine er kjøpt på Home & Cottage. Hyggelig med sanselig innlegg!

      Ha en fin dag du også!

      Bloggklem Franciska :-)

      Slett
  3. Ja høst er kos:) he he ser ut som dine barn hygger seg også.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Så flott liste ang høsten. Det er den tiden på året eg liker mest. Ja flott med sommer og sol, men det er nå høsten så er min tid!! Sitter å kikker ut vinduet, helt nydelige farger ute og ikkje minst den gode friske litt kalde lufta. Flotte bilder av kjøkkenet. Sku ønske vi kunne også hatt plass til peis!

    SvarSlett
  5. Listen din er helt perfekt, jeg kunne ikke vært mer enig:) Høsten er herlig. Nydelig kjøkken!!

    SvarSlett
  6. Dette var en herlig liste med masse av det jeg også setter pris på:)
    Herlige høstbilder og to nydelige barn som virkelig koser seg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  7. Fantastiske bilder!!
    Finnes ikke finere enn høsten med sine nydelige farger og klare luft:)
    Jeg elsker denne tiden på året, både ute i vinden og inne under pleddet ♥

    Og grillede marsmallows er DIGG!!

    SvarSlett
  8. Elsker de stolene du har på kjøkkenet. Minner om stoff som flagrer i vinden. Flott liste:). Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Elsker de stolene du har på kjøkkenet. Minner om stoff som flagrer i vinden. Flott liste:). Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Elsker de stolene du har på kjøkkenet. Minner om stoff som flagrer i vinden. Flott liste:). Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  11. Så fint kjøkkenet ble! Høst er skikkelig kos, synes jeg. Fargene er så varme og gode, også er det jo alle punktene du nevnte her.
    Godt å bli minnet på :-)

    SvarSlett
  12. ÅÅÅÅÅ så nydelig du har det, du vakre ;) Riktig så koselig liste du hadde der også.. den ligner veldig på min liste for den vakre høsten :)
    Herlig de stolene dine.. Søte unger har du også!
    Varm høstklem til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Solveig! God høstklem til deg også! :-)

      Slett
  13. Kunne ikke vert mer enig med denne liste!! Vi skal sette pris på kontrastene vi har i årstidene :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på alle kommentarer! Jeg leser alle og svarer på alle spørsmål.
Klikk gjerne liker hvis du liker innlegget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...